Zupki i deserki dla niemowlaka

Sprawdź ofertę w internecie!

Od kiedy nasze dziecko może jeść zupki?

Od kiedy nasze dziecko może jeść zupki?

Rozszerzenie diety naszego maluszka powinniśmy rozpocząć zawsze od warzyw. Jednak już po pierwszych dwóch, czy też trzech tygodniach z produktów pojedynczych będziemy mogli przygotować dla swojego dziecka już pierwszą zupkę. W następnym kroku możemy do niej dołączyć jajka, mięso, kaszę, czy też ryby. Uzyskamy w końcu posiłek pełnowartościowy. Na co powinniśmy zwrócić uwagę przy skomponowaniu zupek dla dzieci? Na pewno nie powinniśmy eksperymentować. Żołądek naszego dziecka jest bardzo wrażliwy. Zupki dla niemowlaka nie mogą być zbyt złożone.

Ważne informacje o zupkach dla dzieci

Pewnie się zastanawiasz, kiedy niemowlę zaczyna jeść coś całkiem innego od mleka modyfikowanego, czy też mleka matki, prawda? Zgodnie ze schematem obowiązującym żywienia niemowlaków rozszerzenie diety możemy rozpocząć od piątego lub szóstego miesiąca życia naszego dziecka. Nowe produkty wprowadzajmy nie wcześniej niż w siedemnastym i nie później niż w dwudziestym szóstym tygodniu życia naszego malucha. Jednak specjaliści zgodnie podkreślają, że karmienie piersią może być sposobem wyłącznym żywienie przez pierwsze sześć miesięcy życia dziecka.

Zacznij od pojedynczych warzyw

Samo rozszerzenie diety musimy rozpocząć od wprowadzenia warzyw pojedynczych. Najlepiej w formie papki, jak i w postaci ugotowanych oraz miękkich kawałków o wielkości odpowiedniej. Nie możemy dopuścić do tego, aby się zakrztusiło. Pierwszymi warzywami w diecie naszego kochanego dziecka powinny być ziemniaki, marchewki, dynie, brokuły, jak i bataty. Każdy w zasadzie produkt w jego diecie należy wprowadzać osobno. Dlaczego jest to takie ważne? Wynika to z tego, aby móc zauważyć objawy po spożyciu konkretnego nowego produktu. Mowa oczywiście o pewnych alergiach.

Nie należy się tym zamartwiać, ponieważ już po około dwóch lub trzech tygodniach w żywieniowym “repertuarze” naszego dziecka będzie kilka produktów, z których przygotować można tak naprawdę pierwszą zupkę. Najczęściej po upływie mniej więcej sześciu, czy też ośmiu tygodni od rozpoczęcia rozszerzenia diety nasze dziecko zjada już swoją pierwszą złożoną z kilku produktów oraz w pełni wartościową zupkę.

Zalety zupek dla niemowląt w słoiczkach

Kiedy maluch kończy pół roku możemy zacząć rozszerzać mu dietę, która do tej pory składała się wyłącznie z mleka. Zazwyczaj rozpoczynamy od pojedynczych warzyw i owoców. Później włączamy kaszki, a także zupki. Zupy są bardzo ważnym elementem diety ze względu na wartości odżywcze i witaminy. Warto więc gotować ich maluchowi jak najwięcej oraz korzystać z gotowych, które nie tylko ułatwiają rodzicom życie, ale przede wszystkim dają gwarancję wysokiej jakości składników.

Dlaczego warto podawać niemowlakom gotowe zupy ze słoiczków?

Zupki dla niemowlaka najczęściej wybierane powinny być przygotowywane w specjalny sposób. Nie mogą zawierać soli, cukru czy innych wzmacniaczy smaku. Muszą składać się z produktów najwyższej jakości, by były pożywne, zdrowe i nie zaszkodziły maluchowi. Układ trawienny niemowlaka jest jeszcze bardzo delikatny i dopiero przyzwyczaja się do stałych pokarmów, dlatego wybór odpowiednich warzyw czy mięs jest niezwykle ważny.

W sklepach możemy kupić zupki dla niemowląt zapakowane w słoiczki. Ich producenci muszą spełniać szereg wymagań, by ich produkty zostały dopuszczone do sprzedaży. Dzięki temu wybierając gotową zupę dla malucha, mamy pewność, że jest zdrowa i bezpieczna. Dla najmłodszych dzieci zupki są dokładnie zmiksowane, by nie utrudniać przełykania i nie narażać na zakrztuszenie. Starszym niemowlętom można podawać zupki z kawałkami warzyw, by przyzwyczajały się do gryzienia pokarmu.

Zupki w słoiczkach dla niemowląt- idealne podczas wycieczek i podróży

Wybierając się z dzieckiem na wycieczkę albo w podróż, staramy się przygotować dla niego posiłki, które będą równie wartościowe, co w domu. Jednak nie zawsze mamy możliwość gotowania podczas wakacji albo kupienia w restauracji posiłku, nadającego się dla niemowlaka. W takiej sytuacji doskonałym rozwiązaniem są zupki w słoiczkach.

Wystarczy odkręcić nakrętkę słoika, a następnie włożyć go do kuchenki mikrofalowej, aby maluch mógł spożyć zdrowy i sycący obiad. Obecnie nawet w wielu publicznych miejscach, jak galerie handlowe, jest ogólnodostępna mikrofalówka, w której można odgrzać zupkę. W hotelu, restauracji czy na stacji benzynowej też zazwyczaj nie ma z tym problemu.

Zupka dla niemowlaka – najlepsza inwestycja w zdrowie małego człowieka!

Porcja ciepłej zupy podana każdego dnia to najlepsza inwestycja w zdrowie małego człowieka. Zazwyczaj to właśnie od niej rodzice rozpoczynają przygodę z rozszerzaniem diety półrocznego dziecka. Na początek składa się z niewielu składników – stopniowo wprowadzamy maleństwo w świat kolejnych smaków i zapachów, pozwalamy zapoznawać się z rozmaitymi konsystencjami. Z czego warto przygotowywać pierwsze posiłki dla małego smakosza? Jakie korzyści wynikają z regularnej konsumpcji pysznego, esencjonalnego wywaru?

Z czego zrobić zupę, która szybko zniknie z talerza?

Zupa to lekkostrawny, bogaty w składniki odżywcze posiłek, który możemy zjeść praktycznie o każdej porze dnia. To idealny sposób na wprowadzenie kolejnych grup produktów, które powinny na stałe zagościć w menu dziecka – warzyw, będących skarbnicą cennych mikroelementów i źródłem błonnika, niezbędnego do zapewnienia prawidłowej pracy przewodu pokarmowego, tłuszczu – paliwa dla mózgu, a także łatwo przyswajalnego białka – pochodzącego na przykład z chudego mięsa lub ryby.

Zupki dla niemowlaka smaczne najlepiej na starcie podawać w formie jednoskładnikowego kremu – na przykład przygotowanego z ekologicznych ziemniaków lub marchwi. Im mniej elementów kompozycji, tym łatwiej będzie wychwycić potencjalną reakcję alergiczną po danym posiłku. Z każdym kolejnym dniem menu może być wzbogacane o kolejne sezonowe warzywa – pietruszkę, brokuła, kalafiora; warto je połączyć z kroplą tłoczonego na zimno oleju roślinnego lub łyżeczką masła. Dla starszych maluchów zaleca się wprowadzenie do dań niewielkich porcji mięsa dobrej jakości – na przykład indyka lub kurczaka, a także ryb bogatych w kwasy omega-3: dodatek łososia, halibuta lub dorsza będą stanowić niezwykle smaczny składnik posiłku zapewniający sytość.

Dlaczego zupa to samo dobro?

Zupy dostarczają rozwijającemu się organizmowi szeregu dobroczynnych składników – nie tylko witamin i minerałów, ale i związków o działaniu regenerującym i wzmacniającym odporność. Zupy również świetnie nawadniają – są więc idealnym posiłkiem na letnie dni, gdy nie mamy ochoty na obiad długo zalegający w żołądku. Oto kilka przykładów korzyści, które przynosi codzienna konsumpcja tego lekkostrawnego posiłku:

– talerz ciepłego rosołu, oprócz przyjemnego efektu rozgrzewania od środka, jest źródłem kolagenu – to podstawowy element budujący naszą skórę i tkankę łączną. To również bomba związków organicznych o działaniu przeciwbakteryjnym i przeciwwirusowym – zwłaszcza, gdy wywar gotował się z dodatkiem cebuli, czosnku i korzenia imbiru

– zupa ogórkowa to zastrzyk witaminy C i solidna dawka pożytecznych kultur bakterii – czyli zestaw wspierający układ odpornościowy w walce z przeziębieniem i grypą

– porcja zupy pomidorowej jest prawdziwą bombą antyoksydantów – a zwłaszcza likopenu, strażnika zdrowych oczu, związku o udowodnionych właściwościach ochronnych – zwłaszcza w kontekście zmniejszenia ryzyka wystąpienia nowotworu prostaty, czy raka piersi.

Zupa stanowi więc idealny posiłek dla każdego, nawet najstarszego członka rodziny – warto więc kultywować tradycję naszych babć i serwować talerz ciepłej zupy każdego dnia – na zdrowie!